Nowoczesne strony internetowe

Sprawdzone i skuteczne rozwiązania WWWKreatywne podejście Wygodne, tanie w utrzymaniu oprogramowanie 

Marketing Social Media &Google AdWords

Certyfikat Google PartnerFacebook, LinkedIn, InstagramSEO, SEM 

Aplikacje Webowe dla firm,Chmura

Systemy wspomagające zarządzanie firmąSystemy księgowe, magazynowe, wsparcie sprzedażyAPI dla aplikacji mobilnych, integracje 

Kompleksowy Content Marketing

Obsługa serwisów internetowych, zarządzanie treścią, copywritingDbamy o odbiór Twojej marki w Internecie Blogi, Artykułu sponsorowane, Strategia wpisów, SEO, SEM 

Google Partner Certified Professional

Wiedza o Google AdWords potwierdzona certyfikatemSkuteczne kampanie reklamoweRemarketing, Marketing produktów, B2B, B2C 

Wciągaj klienta w świat produktu – przegląd najciekawszych reklam ambientowych

« Wstecz

W czasach zalewu reklamowego, wszechobecnych banerów i uśmiechniętych pań z telewizji marketingowcy nie mają łatwego zadania. Ucieczka od sztywno wytyczonych marketingowych ścieżek wydaje się jedyną deską ratunku, która ma wprowadzać powiew świeżości do świata promocji wizerunku i w ten sposób przemawiać do klienta.

Samo określenie „reklama ambientowa” jest dosyć szerokie i ciężko określić jego sztywne ramy. Generalnie jest to każda forma reklamy niestandardowej, która bazuje przede wszystkim na wywołaniu u oglądającego zdziwienia (często graniczącego z szokiem, czy nawet strachem). Nie ma ściśle określonych kanałów, w których może być prowadzona, a w jej skład wchodzi zarówno indoor i outdoor.

Dobra kampania ambientowa wykorzystuje kontekst przestrzeni reklamowej, często umożliwia wchodzenie w interakcję. Oczywiście jej głównym silnikiem napędowym są nowe technologie, które dają nieograniczone możliwość angażowania widzów w świat produktu.

Szczegóły działania reklamy ambientowej wyjaśniamy na przykładach najciekawszych kampanii tego rodzaju.

Poczuj się jak w domu

Światowym przodownikiem kreatywnego wykorzystania marketingu jest do lat IKEA. Co jakiś czas można usłyszeć o co ciekawszych akcjach meblowego giganta. Jedną z najciekawszych akcji było dekorowanie przystanków autobusowych meblami. Bezosobowe przystanki na jakiś czas zmieniły się w przytulne i gustowne wnętrza, a podróżni zamiast niewygodnych ławek mogli rozsiąść się na miękkich kanapach. Podobna kampania była prowadzona w Łodzi - na strategicznych placach i skwerkach ustawiono wielkie plastikowe kanapy, które przez kilka tygodni służyły za punkty spotkań towarzystkich.

źródło: demilked.com

źródło: toxel.com

źródło: cntraveler.com

Niewidzialna reklama

Pewnego wieczoru przechodzący ulicą Sydney, zobaczyli nietypowe zjawisko – tłum ludzi patrzących się na niepozorną kamienicę po drugiej stronie ulicy. Dopiero, kiedy zatrzymani w biegu dostawali specjalne okulary 3D mogli zobaczyć, co było przyczyną poruszenia. Okna kamienicy zamieniono w ekrany, na których były wyświetlane namiętne sceny. Całość dała efekt bardzo realistycznego podglądania sąsiadów z naprzeciwka.

Zatrzymaj się w biegu

Polacy nie pozostają w tyle za swoimi zachodnimi konkurentami. Na popularnym warszawskim Placu Zbawiciela Fantazja zorganizowała akcję opartą na założeniach flash mob'a. Zabieganych przechodniów zapraszano na degustację jogurtów Fantazja. Kiedy tylko brali co ust pierwszą łyżeczkę, zamierała cała ulica (wszyscy przechodnie byli podstawionymi aktorami), co oczywiście wprawiało w niemałe osłupienie.

Odrobina dreszczyku

Reklama ambientowa gra nie tylko na takich emocjach jak zdziwienie czy zaskoczenie, ale także strach. Wykorzystali to producenci filmu Carrie (remake'u horroru z 1976 roku), którzy podstawili swoją „Carrie” do jednej z nowojorskich restauracji, by tam straciła panowanie nad swoją „mocą”, czym wywołała panikę wśród klientów. Oczywiście cała akcja była starannie zaaranżowanym przedstawieniem, ale ciężko było ją odróżnić od typowego filmu grozy.

W poszukiwaniu ideału

Co ciekawe, wiele kampani społecznych opiera się na zasadach reklamy ambientowej i często korzysta z kontrowersji, jako prostego i skutecznego sposobu na wzbudzenie zainteresowania tematem. Szwajcarska Fundacja Pro Infirmis zorganizowała akcję, w której klasyczne manekiny na sklepowych wystawach zostały zastąpione manekinami stworzonymi na wzór osób z niepełnosprawnością fizyczną. Z całej akcji został stworzony film, który chwyta za serce i zmusza do myślenia. 

Podziel się z najbliższymi

Banerowe reklamy Milki „A ty komu podarujesz swoją ostatnią kostkę?” można było spotkać na każdym kroku. Mało kto zdaje sobie sprawę, że reklama ta nabrała olbrzymiego rozpędu we Francji. We wszystkich opakowaniach brakowało po jednej kostce czekolady, którą po zalogowaniu się na stronę można było wysłać do wybranej osoby.

Marketing ambientowy musi słuchać ludzi. Kążdy z nas woli wyciągnąć się na miękkim fotelu, niż na twardych deskach, tak samo jak każdy miłośnik czekolady, wie czym jest horror podzielenia między jedzących ostatniej kostki. Skuteczni marketingowcy zanim zabiorą się do tworzenia kampanii, najpierw uważnie badają potrzeby rynku. W takich niestrandardowych reklamach należy pamiętać, że produkt czy sam pomysł ma znaleźć się w okolicznościach i kontekście, do których z pozoru nie pasuje. Dlatego zwraca uwagę.

 

Reklama ambientowa nie jest narzędziem stricte sprzedażowym, jej podstawowym celem jest budowanie wizerunku firmy i świadomości marki. W dobie wielkich serwisów społecznościowych i filmowych, akcje te nie są już jednorazowe – utrwalone na filmie, rozprzestrzeniają się po sieci, uzyskując miliony wyświetleń w bardzo krótkim czasie.


A czy może być dla producenta coś lepszego, niż reklama, którą internauci promują sami, z własnej woli?

Bezpłatny kurs e-mailowy

Interesuje Cię temat optymalizacji działań reklamowych dla stron WWW? Zapraszamy na bezpłatny kurs emailowy systematyzujący wiedzę o marketingu internetowym. Dogłębnie, od podstaw i zrozumiałym językiem wyjaśniamy na czym polega skuteczna reklama w Internecie.

Serdecznie polecamy!

Przejdź na stronę kursu
kurs jest w 100% bezpłatny


strony internetowe ewitryna skutecznastrona.edu.pl - bezpłatny kurs e-mailowy

Pracujemy dla: