Nowoczesne strony internetowe

Sprawdzone i skuteczne rozwiązania WWWKreatywne podejście Wygodne, tanie w utrzymaniu oprogramowanie 

Marketing Social Media &Google AdWords

Certyfikat Google PartnerFacebook, LinkedIn, InstagramSEO, SEM 

Aplikacje Webowe dla firm,Chmura

Systemy wspomagające zarządzanie firmąSystemy księgowe, magazynowe, wsparcie sprzedażyAPI dla aplikacji mobilnych, integracje 

Kompleksowy Content Marketing

Obsługa serwisów internetowych, zarządzanie treścią, copywritingDbamy o odbiór Twojej marki w Internecie Blogi, Artykułu sponsorowane, Strategia wpisów, SEO, SEM 

Google Partner Certified Professional

Wiedza o Google AdWords potwierdzona certyfikatemSkuteczne kampanie reklamoweRemarketing, Marketing produktów, B2B, B2C 

Prototypowanie - Jak szybko i tanio rozpocząć i zweryfikować duży projekt?

« Wstecz

Chodzi Ci po głowie duży projekt i przeraża Cię to ile trzeba w nim zaplanować? To normalne...

Duży projekt można porównać do budowy domu (kto budował ten już wie co mamy na myśli;)), w którym zawczasu musimy znać odpowiedzi na pytania zarówno małego jak i dużego kalibru. Wybór technologii budowy i rodzaj materiałów to jedno. W którym miejscu powinniśmy zaplanować wszystkie gniazdka i oświetlenie? W jaki sposób będziemy ogrzewali dom? Jak zaplanować rozkład mebli do zabudowy? Te i inne pytania pojawiają się na dość wczesnym etapie prac. Co gorsza większość odpowiedzi musimy znać przed startem budowy. Dlaczego? Dlatego, że dom to nie oprogramowanie. Wyboraźmy sobie że możemy zbudować relatywnie tanio dom na próbę, chwilę w nim pomieszkać i jak będzie ok to dobudować to co jest nam potrzebne, a jeśli nie jest ok to zmienić wszystko na takie jakiego potrzebujemy. Ciekawa perspektywa? Oczywiście koszty nie będą nam tutaj niebotycznie rosnąć. Z domem jest to prawie niewykonalne. Ale z oprogramowaniem - jak najbardziej.

W przypadku oprogramowania (strony internetwej, serwisu www, systemu) dochodzi jeszcze jeden dodatkowy element mogący sprawiać trudność. Bardzo często jest tak, że to nie my jesteśmy jego finalnym klientem, użytkownikiem, beneficjentem. W związku z tym, tym trudniej podjąć nam słuszną decyzję - trudno przewidzieć jak zareagują użytkownicy i czy uda nam się na oprogramowaniu zarobić, czy będzie wygodne i skuteczne. Problemów jest dużo i część z nich można rozwiązać poprzez prototypowanie.

Prototypowanie czyli...

Prototypowanie czyli sposób wdrażania naszego pomysłu oparty o tworzenie mniejszych działających części i sprawdzanie ich w realnym środowisku. Czyli... zamiast tworzyć serwis za 50'000 zł netto wybieramy z niego kluczową funkcję, ważną z biznesowego punktu widzenia, wdrażamy ją za powiedzmy 5000 zł netto i sprawdzamy... jeśli działa i jeśli nasz pomysł ma szansę powodzenia. Idziemy dalej. Proste? I do tego bardzo rosądne.

Prototypowanie stron internetowej - wykres

Co zyskamy prototypując?

Takie rozwiązanie pozwala nam na testowanie zachowań odbiorców, które możemy śledzić przy użyciu powszechnie dostępnych narzędzi do analizy ruchu na stronie. W efekcie, po czasie okazuje się często, że klienci wdrażają rozwiązania, które nie były możliwe do przewidzenia w pierwszym etapie projektu.

Co jeszcze sprawdzamy? Sprawdzamy czy my, jako organizacja, zespół, kapitał jesteśmy gotowi na to by z sukcesem wdrożyć i ukończyć projekt. Czasami do niepowodzenia projektu nie przyczynia się oprogramowania, czy wykonawca - ale ZAMAWIAJACY. Dlatego warto się zastanowić co jeszcze poza oprogramowaniem jest nam potrzebne aby odnieść sukces.


Oszczędzamy Czas! Większy projekt wymaga także poświęcenia dużej ilości czasu, którym nie zawsze dysponujemy. Natomiast prototypowanie umożliwia nam przetestowanie naszego pomysłu na odbiorcach bez potrzeby wdrażania dużych systemów. Ograniczenie wielkości projektu jest w efekcie idealnym rozwiązaniem dla tych, którzy mają w głowie projekt, na który nie wystarcza im czasu. motywacji, pieniędzy i ostatecznie odsuwają go na później. Mniejsze projekty wymagają o wiele mniejszej ilości energii. Co więcej, dużo szybciej otrzymujemy szansę testowania gotowego oprogramowania. Pozwalają także na zweryfikowanie, czy nasz pomysł ma szanse na powodzenie i czy jesteśmy w stanie znaleźć klientów, którzy są zainteresowani naszą ofertą.

To, co jest ważne przy niemal każdym projekcie to właściwy wybór wykonawcy. Powinna to być firma, która wspólnie z klientem jest w stanie wypracować rozwiązania zastępcze o uproszczonym modelu funkcjonowania. Nie oznacza to jednak, że należy wybierać zawsze najtańszą ofertę, ponieważ ta zazwyczaj okazuje się niestety nierzetelna, a usługodawca nie potrafi sprostać zadaniu na etapie realizacji. Dobra agencja doradzi także, w jaki sposób pozyskać klienta. Działania reklamowe są szczególnie ważne w przypadków projektów nowych portali, które nie mają jeszcze wypracowanej pozycji i zgromadzonych odbiorców. Zwłaszcza, gdy nasza oferta jest innowacyjna. Dlatego tak ważne jest określenie grupy docelowej dla naszego projektu i sposobów na to, aby można było do niej dotrzeć.

 

Gdy już mamy gotową stronę internetową. Dajmy jej czas na ustabilizowanie. Na początek skupmy się na pozyskaniu pierwszych odbiorców i zainteresowanie ich naszą ofertą. Gdy zdobędziemy już klientów i nasz biznes zaczyna przynosi pierwsze sukcesy możemy zacząć zastanawiać się nad dalszymi zmianami. Pomóc w tym mogą nam chociażby testy A/B, które przy odpowiednim opracowaniu podpowiedzą, które rozwiązanie przyniesie nam większą ilość klientów, a co za tym idzie zwiększy sprzedaż.

Nie bój się wyrzucić prototypu do kosza!

Jeśli zależy Ci na czasie nie wahaj się skorzystać z oprogramowania otwartego lub dostępnego w modelu SaaS. Wdróż stronę opartą o system Wordpress, albo sklep zakupiony za 1$ miesięcznie. To tylko test. Sprawdź jak działa i czy działa Im szybciej to sprawdzisz tym lepiej dla Twojego pomysłu. Jeśli pomysł okaże się nie trafiony skasuj co zrobiłeś i podejdź do sprawy raz jeszcze. Zyskasz wiedzę o tym czego potrzebują Twoi klienci. Pamiętaj jednak aby nie przesadzać, jeśli wybierzesz opcję zbyt prostą, może się okazać, że nie zainteresujesz nią swoich klientów nigdy... twoi Klienci mogą oczekiwać dopracowanego produktu... to jedna z pułapek prototypowania... zatem...

Włącz myślenie! Znajdź doradcę!

Od ponad 10 lat wdrażamy rozwiązania internetowe i nie jedno już widzieliśmy! Pradopodobnie wiemy o internecie dużo więcej niż Ty... ale nie wiemy tyle co Ty o twoim biznesie i twojej branży. Dlatego, znajdź doradcę, z którym dobrze ci się rozmawia i o którym wiesz, że ma wiedze na temat tego co dzieje się w sieci. Wspólnie określcie co jest ważne w twoim projekcie, co warto wdrożyć a z czego zrezygnować. Rozmawiaj z wykonawcą. Wspólna praca, pełna wzajemnego szacunku pozwala skutecznie realizować nawet najtrudniejsze projekty!

Jeśli masz jakiś pomysł o którym chciałbyś/chciałabyś z nami porozmawiać - wiesz gdzie nas szukać! Powodzenia i zapraszamy!

Bezpłatny kurs e-mailowy

Interesuje Cię temat optymalizacji działań reklamowych dla stron WWW? Zapraszamy na bezpłatny kurs emailowy systematyzujący wiedzę o marketingu internetowym. Dogłębnie, od podstaw i zrozumiałym językiem wyjaśniamy na czym polega skuteczna reklama w Internecie.

Serdecznie polecamy!

Przejdź na stronę kursu
kurs jest w 100% bezpłatny


strony internetowe ewitryna skutecznastrona.edu.pl - bezpłatny kurs e-mailowy

Pracujemy dla: