Nowoczesne strony internetowe

Sprawdzone i skuteczne rozwiązania WWWKreatywne podejście Wygodne, tanie w utrzymaniu oprogramowanie 

Marketing Social Media &Google AdWords

Certyfikat Google PartnerFacebook, LinkedIn, InstagramSEO, SEM 

Aplikacje Webowe dla firm,Chmura

Systemy wspomagające zarządzanie firmąSystemy księgowe, magazynowe, wsparcie sprzedażyAPI dla aplikacji mobilnych, integracje 

Kompleksowy Content Marketing

Obsługa serwisów internetowych, zarządzanie treścią, copywritingDbamy o odbiór Twojej marki w Internecie Blogi, Artykułu sponsorowane, Strategia wpisów, SEO, SEM 

Google Partner Certified Professional

Wiedza o Google AdWords potwierdzona certyfikatemSkuteczne kampanie reklamoweRemarketing, Marketing produktów, B2B, B2C 

Nowości w SEO nie takie nowe

« Wstecz

W ostatnim czasie z różnych miejsc otrzymujemy wieści o nowej strategii pozycjonowania stron internetowych. Szkopuł w tym, że nie są one takie nowe. Postanowiliśmy w związku z tym podsumować, co się zmieniło i jaki to miało wpływ na naszą pracę. Zwłaszcza, że sami działamy zgodnie z „nowymi wytycznymi” od dwóch lat. Na czym jednak polega nowa strategia? Więcej na ten temat w kolejnych akapitach.

Dlaczego dawne metody pozycjonowania są nieskuteczne?

Pisaliśmy o tym już kilkakrotnie na naszym blogu, warto jednak podsumować tę wiedzę. Ci, którzy śledzą regularnie zmiany algorytmów stosowane przez Google, będą dobrze wiedzieli, co przyniosły ich stronom internetowym. W skrócie: Google wymusił, abyśmy zaczęli bardziej dbać o zawartość tekstową stron internetowych. Efekt tej decyzji spowodował całkowitą zmianę sposobów pozycjonowania, wprowadzając popłoch wśród agencji. Co za tym idzie, zmiany spowodowały to, że praktycznie bezużyteczna stała się dotychczasowa praca agencji zajmujących się pozycjonowaniem, które działały w oparciu o budowanie jak największego zaplecza linków w katalogach. (Zob. Nie płać za pozycjonowanie. Wielkie spadki w Google)

Nowa strategia miała być zmianą na korzyść użytkowników korzystających z wyszukiwarki Google, którzy nie są zainteresowani sztucznymi tekstami pisanymi i optymalizowanymi wyłącznie pod kątem robotów. Wszelkie tradycyjne działania pozycjonerów nie dają żadnych wymiernych efektów dla pozycji, a wręcz mogą jej zaszkodzić. W efekcie najważniejsze stało się dbanie o jakość artykułów na stronie docelowej oraz prowadzących do niej linków. Nowe metody nie są również tak niebezpieczne dla stron, które dawniej były często narażone na różne kary od Google.

Dlaczego nie pozycjonuje się już na pojedyncze frazy?

Kolejna zmiana dotyczyła sposobu pracy większości agencji. Ponieważ do lamusa odeszło budowanie jak najliczniejszego zaplecza linków, bezużyteczna stała się również formuła rozliczająca pracę za pojedyncze frazy. Strategia oparta na pojedynczych krótkich słowach kluczowych, przestała być skuteczna, ponieważ zakładała raczej krótkotrwały efekt. Zamiast tego stosuje się metody optymalizacji, w których słowa kluczowe są jedynie wskazówką dla dalszych działań.

Dla właścicieli stron ważniejsze od pozycji na poszczególne frazy powinna stać się ilość klientów, zleceń i zapytań, które przyniosły działania agencji. Optymalizacja strony wspiera osiągnięcie tego celu, ponieważ nastawiona jest na długotrwałe efekty osiągane przy wsparciu np. reklamy w mediach społecznościowych bądź remarketingu. Jest to o tyle korzystniejsze, że dawniej agencje dążyły wyłącznie do tego, aby jak najmniejszym kosztem osiągnąć wysoką pozycję, nie myśląc zupełnie o klientach docelowych strony.

Czym jest content marketing?

Nowa strategia związana z pozyskiwaniem klientów wiąże się nierozerwalnie z content marketingiem. Jest to marketing treści skierowanych do ściśle wyspecjalizowanej grupy odbiorców. Działania te często wiążą się także z korzystaniem ze strategii opartej na „długim ogonie”, a więc optymalizacją artykułów nie tylko pod kątem krótkiej ogólnej frazy, ale także tych dłuższych i bardziej szczegółowych. Oprócz tego podstawą content marketingu jest przekazanie rzetelnych treści poszukiwanych przez internautów zainteresowanych daną branżą. Dlatego tak ważne staje się jakość tekstu na stronie


docelowej. Artykuły nieprofesjonalne bądź wykonane zgodnie ze starymi metodami z pewnością nie zachęcą użytkowników do odwiedzenia podstron z ofertą i kontaktu.

Zadaniem agencji jest stworzenie tekstu, który będzie poprawny zarówno pod kątem SEO, jak i branży, w której działa klient. Profesjonalny tekst spowoduje, że inni użytkownicy sami będą chcieli powołać się na nasze treści, linkując do nich własne artykuły bądź wpisy w mediach społecznościowych. Ważne jest to, że dzięki temu zdobywamy zainteresowanie potencjalnych klientów w bezpieczny sposób bez narażania się na sankcje od Google.

Dlaczego content marketing powinien być łączony z innymi działaniami?

W zasadzie odpowiedź na powyższe pytanie jest prosta – dla zwiększenia skuteczności. Połączenie marketingu treści z innymi działaniami pozwoli także na zwiększenie zasięgów. Dlatego tak ważne jest np. łączenie profesjonalnego bloga firmowego z prowadzeniem profili w mediach społecznościowych. Załóżmy, że posiadamy grupę odbiorców śledzących informacje o naszej firmie na Facebooku. Warto ich poinformować o tym, że powstał wartościowy artykuł, w którym omawiamy zagadnienia z branży. Dzięki temu zwiększamy ilość osób, do których docierają nasze treści.

 

Z czym jeszcze możemy lub powinniśmy połączyć content marketing? Mogą to być kolejno: e-mail marketing, remarketing lub aktywność w mediach społecznościowych. Ważne jest to, aby agencja określająca strategię i zakres działań, dobrała je odpowiednio do branży i tematyki strony internetowej. W ramach prac możemy także uzupełnić ich zakres, badając konwersje w oparciu o testy A/B. Podsumowując content marketing w połączeniu z innymi działaniami marketingowymi ma na celu skuteczne zwiększenie ruchu na naszej stronie oraz pozyskanie nowych potencjalnych klientów dla naszych usług.

Jakie są korzyści z nowej formuły SEO?

Nowe sposoby pozycjonowania poprzez optymalizację stron internetowych w połączeniu z innymi działaniami jest lepszy, ponieważ daje szerszą perspektywę. Wbrew pozorom zmiana algorytmów Google przyniosła więcej korzyści niż szkód, ponieważ zmusza do budowania bardziej świadomej i długofalowej strategii. W końcu, jaką korzyść mieli nasi klienci natrafiając na nieskładne artykuły nasycone maksymalną ilością słów kluczowych?

Nowe metody są także bezpieczniejsze dla właścicieli stron internetowych. Jedynym ryzykiem, które ponosimy jest niewłaściwe dobranie dodatkowych narzędzi lub nierzetelność tekstów. Pamiętajmy jednak, że agencja będzie potrzebowała naszej pomocy. W końcu to my jako właściciele strony jesteśmy najczęściej najlepszym źródłem wiedzy branżowej. Dlatego dobra agencja pozostaje w stałym kontakcie ze swoimi klientami, aby weryfikować poprawność merytoryczną treści. Co za tym idzie, mamy pieczę nad tym, jakie informacje pojawiają się np. na naszym blogu firmowym.

Dlaczego system abonamentowy jest lepszy?

Jak wspominaliśmy na samym początku artykułu, od dwóch lat sami stosujemy z powodzeniem opisaną strategię działań. Nowy model działań wymagał jednak także zmiany formuły płatności. Najkorzystniejszy okazał się system abonamentowy, w ramach którego możemy określić szczegółowo zakres i ilość działań, wykonywanych w ciągu miesiąca. Oczywiście wysokość abonamentu zależy od tego, na ile kompleksowe będą nasze usługi. Niezależnie od kwoty dokładamy starań, aby każda realizacja przynosiła jak największe efekty, wykorzystując do tego zdobywane przez lata doświadczenie.

Bezpłatny kurs e-mailowy

Interesuje Cię temat optymalizacji działań reklamowych dla stron WWW? Zapraszamy na bezpłatny kurs emailowy systematyzujący wiedzę o marketingu internetowym. Dogłębnie, od podstaw i zrozumiałym językiem wyjaśniamy na czym polega skuteczna reklama w Internecie.

Serdecznie polecamy!

Przejdź na stronę kursu
kurs jest w 100% bezpłatny


strony internetowe ewitryna skutecznastrona.edu.pl - bezpłatny kurs e-mailowy

Pracujemy dla: