Nowoczesne strony internetowe

Sprawdzone i skuteczne rozwiązania WWWKreatywne podejście Wygodne, tanie w utrzymaniu oprogramowanie 

Marketing Social Media &Google AdWords

Certyfikat Google PartnerFacebook, LinkedIn, InstagramSEO, SEM 

Aplikacje Webowe dla firm,Chmura

Systemy wspomagające zarządzanie firmąSystemy księgowe, magazynowe, wsparcie sprzedażyAPI dla aplikacji mobilnych, integracje 

Kompleksowy Content Marketing

Obsługa serwisów internetowych, zarządzanie treścią, copywritingDbamy o odbiór Twojej marki w Internecie Blogi, Artykułu sponsorowane, Strategia wpisów, SEO, SEM 

Google Partner Certified Professional

Wiedza o Google AdWords potwierdzona certyfikatemSkuteczne kampanie reklamoweRemarketing, Marketing produktów, B2B, B2C 

Kolejne zmiany w Google - strony niemobilne na celowniku

« Wstecz

Kwiecień dla właścicieli stron internetowych może okazać się miesiącem grozy. Google, jedna z największych i najpopularniejszych firm internetowych na świecie, wprowadza nowe algorytmy, które spowodują znaczące zmiany w naturalnym pozycjonowaniu witryn. Ma to na celu optymalizację systemów wyszukiwania oraz poprawę jakości korzystania z najpopularniejszego produktu Giganta. W kwietniu planowane jest wprowadzenie działań filtrujących strony nieposiadające wersji mobilnej oraz strony przejściowe. Artykuł o stronach przejściowych opublikujemy dla Was za tydzień, a dzisiaj najważniejsze informacje na temat stron nieresponsywnych.

 

Ostatnia wielka rewolucja, czyli wprowadzenie algorytmów Pingwin i Panda przyniosło straty w pozycji nie tylko właścicielom stron stosującym nieuczciwe metody pozycjonerskie, ale także tym, którzy postępują zgodnie z polityką Google. Jak będzie tym razem? Jakich zmian możemy się spodziewać, a przede wszystkim – jak się na nie przygotować?

21. kwietnia – drżyjcie strony niemobilne!

Liczba osób, które używają urządzeń mobilnych do korzystania z Internetu rośnie w zastraszającym tempie. Z raportu opublikowanego przez firmę Gemius wynika, że ok. 13% ruchu internetowego w Polsce pochodzi ze smartfonów, a mimo tego ponad 80% serwisów wciąż nie dopasowuje się do urządzeń tego rodzaju. Ze względu na to Gigant z Mountain View postanowił ułatwić życie użytkownikom takich sprzętów i zaczyna faworyzować strony przyjazne urządzeniom mobilnym (tzw. mobile – friendly pages).

 
Do tej pory na pozycję strony wpływało m.in. unikatowość treści, poprawność metatagów i nagłówków, linkowanie, oraz szybkość wczytywania się strony. Od 21. kwietnia na ranking wyników wyszukiwania (tzw. SERP – search engine result page) będzie miało wpływ także to, czy strona jest responsywna lub czy posiada alternatywną wersję mobilną.
 

Na co Google zwraca szczególną uwagę?

Przede wszystkim na to, czy:

  •     Strona nie korzysta z oprogramowania rzadko obsługiwanego przez urządzenia mobilne, np. Flash.
  •     Tekst na stronie jest czytelny bez powiększania.
  •     Rozmiar treści pozwala na swobodne przeglądanie strony bez potrzeby jej przewijania w poziomie i bez powiększania.
  •     Linki są w takiej odległości od siebie, że kliknięcie właściwego nie przysparza trudności.


Nie da się ukryć, że z punktu widzenia internauty to zmiany na lepsze. A jak do tych nowości powinni przygotować się właściciele stron?

Jeżeli podczas tworzenia strony zadbałeś o to, by była responsywna, najprawdopodobniej nie masz się czego obawiać. Jeśli jednak Twoja strona nie jest mobilna masz dwa podstawowe wyjścia z sytuacji:


1. Przerobić stronę na stronę responsywną – nie zawsze jest to możliwe, większość firm już na etapie programowania ustawia na stronie tę funkcjonalność.

2. Stworzyć wersję mobilną strony – pamiętaj, że o ile wersja responsywna to jedna strona, której poszczególne elementy dostosowują się do rodzaju urządzenia, o tyle wersja mobilna strony to niezależna witryna, która powstaje z myślą o wyświetlaniu na urządzeniach mobilnych.

 
Zdarza się też, że strona posiada responsywność, ale nie jest całkowicie zoptymalizowana do odczytu na urządzeniach mobilnych. Przykładowo taka sytuacja ma miejsce, jeśli w wersji mobilnej zmienia się układ strony, a czcionka i linki są zbyt małe. Wówczas najlepszym rozwiązaniem jest zgłoszenie strony do wykonawcy, który rozpozna problem i zoptymalizuje stronę. Możesz także skorzystać z internetowych narzędzi do sprawdzenia responsywności strony.

I jeszcze jedno – nie czekaj do ostatniej chwili. To, że algorytm wchodzi w życie od 21. kwietnia nie oznacza, że zmiany można wprowadzić dzień wcześniej. Każda "modernizacja" Twojej witryny, musi najpierw zostać zaindeksowana przez googlowskie roboty, a to wymaga czasu. Im szybciej zaczniesz przygotowania, tym lepiej!

Za tydzień artykuł o drugim algorytmie, który położy kres stronom przejściowym. Pytanie brzmi, czy nie zagrozi też uczciwym pozycjonerom i właścicielom stron.

Bezpłatny kurs e-mailowy

Interesuje Cię temat optymalizacji działań reklamowych dla stron WWW? Zapraszamy na bezpłatny kurs emailowy systematyzujący wiedzę o marketingu internetowym. Dogłębnie, od podstaw i zrozumiałym językiem wyjaśniamy na czym polega skuteczna reklama w Internecie.

Serdecznie polecamy!

Przejdź na stronę kursu
kurs jest w 100% bezpłatny


strony internetowe ewitryna skutecznastrona.edu.pl - bezpłatny kurs e-mailowy

Pracujemy dla: