Nowoczesne strony internetowe

Sprawdzone i skuteczne rozwiązania WWWKreatywne podejście Wygodne, tanie w utrzymaniu oprogramowanie 

Marketing Social Media &Google AdWords

Certyfikat Google PartnerFacebook, LinkedIn, InstagramSEO, SEM 

Aplikacje Webowe dla firm,Chmura

Systemy wspomagające zarządzanie firmąSystemy księgowe, magazynowe, wsparcie sprzedażyAPI dla aplikacji mobilnych, integracje 

Kompleksowy Content Marketing

Obsługa serwisów internetowych, zarządzanie treścią, copywritingDbamy o odbiór Twojej marki w Internecie Blogi, Artykułu sponsorowane, Strategia wpisów, SEO, SEM 

Google Partner Certified Professional

Wiedza o Google AdWords potwierdzona certyfikatemSkuteczne kampanie reklamoweRemarketing, Marketing produktów, B2B, B2C 

Kiedy stosować e-mail marketing?

« Wstecz

Skuteczny e-mail marketing

Marketing e-mailowy jest skutecznym narzędziem do podtrzymania kontaktu z klientami. Nie zawsze jednak może być ono odpowiednie dla Twojej firmy. Dowiedz się, co o tym decyduje.


Odbiorca to podstawa


Przed rozpoczęciem działań, zastanów się, czy masz odpowiednią ilość i jakość (!!!) odbiorców zainteresowanych Twoją ofertą, a także, jakie komunikaty chciałbyś im przekazać. Jeśli nie masz bazy klientów dla swoich działań, w pierwszej kolejności pomyśl, w jaki sposób możesz ją pozyskać.

Pamiętaj jednak, że ważne jest, aby Twoja baza była skompletowana w sposób legalny, a na liście znajdowały się wyłącznie osoby świadome Twoich działań. Taka baza jest wartościowa (pozwala uzyskiwać wysokie CTRy). 


Skąd wziąć odbiorców? Swoją bazę możesz budować np. poprzez firmową stronę internetową. Z pewnością ten sposób gromadzenia użytkowników jest bardziej czasochłonny niż np. skorzystanie z gotowej bazy oferowanej za opłatą przez firmę zewnętrzną, ma jednak szereg zalet. Pierwsza z nich, to nadzorowanie wysyłki. Zlecając wysyłkę firmie zewnętrznej, nie masz takiej możliwości. Kolejna z nich, to pewność, że kierujesz ofertę do osób zainteresowanych Twoimi usługami (nie spamujesz!).

Ciekawy i skuteczny przekaz

Kolejna sprawa to wartościowy przekaz. Pamiętaj, że prowadząc swoje kampanie niedbale lub zbyt nachalnie, możesz zniechęcić użytkowników. W efekcie kolejne twoje e-maile mogą trafiać bez czytania do kosza lub będą traktowane jako spam. Przed wysyłką załóż cele swoich działań. Kampanie e-mailowe będą sprawdzały się przede wszystkim, jeśli często zmieniasz ofertę lub wprowadzasz okresowe promocje na towary. Zdecydowanie lepiej jeśli oferowane w mailingu usługi/podukty są kupowane często i kilkakrotnie przez tych samych Klientów. Załóżmy np., że prowadzisz sklep internetowy, wówczas dobrze przygotowane wiadomości mogą pomóc ci w sprzedaży asortymentu. E-mail marketing będzie nietrafionym działaniem, jeśli nie mamy niczego, czym chcielibyśmy się podzielić z odbiorcami. Jeśli Twoja firma posiada stałą ofertę, dobrym wyjściem może być np. pochwalenie się współpracą z nowymi partnerami biznesowymi lub innymi zmianami wpływającymi na korzyść naszego przedsiębiorstwa.


E-mail marketing przydaje się również przy usługach niezwiązanych z Internetem. Dla przykładu, jest on powszechnie stosowanym narzędziem przez prowadzących kina lub inne instytucje kultury. Co więcej stoowana jest tam  segmentacja odbiorców, do których kierujemy przekaz. Większość przedsiębiorstw tego typu posiada różne rodzaje osób, do których chce dotrzeć z innym przekazem. W efekcie materiały przesyłane do prasy i partnerów będą różniły się znacząco od tych przeznaczonych dla widzów odwiedzających kino. Być może w Twojej firmie jest podobnie? Zastanawiałeś się nad segmentami odbiorców w Twojej firmie? Nie wszystkie programy newsletterowe pozwalają na to, aby tworzyć grupy odbiorców, warto jednak zastanowić nad tego typu działaniem. Dzięki temu możemy tworzyć osobne wysyłki np. dla klientów, partnerów czy dystrybutorów współpracujących z naszą firmą. 


Tak jak w przypadku każdego innego działania marketingowego, najważniejsza będzie jakość wysyłanych komunikatów. Ich skuteczność możemy badać analizując współczynnik pobrań i kliknięć w nasze wiadomości. Dzięki temu, wiesz czy Twoje działania są skuteczne.

Bezpłatny kurs e-mailowy

Interesuje Cię temat optymalizacji działań reklamowych dla stron WWW? Zapraszamy na bezpłatny kurs emailowy systematyzujący wiedzę o marketingu internetowym. Dogłębnie, od podstaw i zrozumiałym językiem wyjaśniamy na czym polega skuteczna reklama w Internecie.

Serdecznie polecamy!

Przejdź na stronę kursu
kurs jest w 100% bezpłatny


strony internetowe ewitryna skutecznastrona.edu.pl - bezpłatny kurs e-mailowy

Pracujemy dla: