Nowoczesne strony internetowe

Sprawdzone i skuteczne rozwiązania WWWKreatywne podejście Wygodne, tanie w utrzymaniu oprogramowanie 

Marketing Social Media &Google AdWords

Certyfikat Google PartnerFacebook, LinkedIn, InstagramSEO, SEM 

Aplikacje Webowe dla firm,Chmura

Systemy wspomagające zarządzanie firmąSystemy księgowe, magazynowe, wsparcie sprzedażyAPI dla aplikacji mobilnych, integracje 

Kompleksowy Content Marketing

Obsługa serwisów internetowych, zarządzanie treścią, copywritingDbamy o odbiór Twojej marki w Internecie Blogi, Artykułu sponsorowane, Strategia wpisów, SEO, SEM 

Google Partner Certified Professional

Wiedza o Google AdWords potwierdzona certyfikatemSkuteczne kampanie reklamoweRemarketing, Marketing produktów, B2B, B2C 

Kampania produktowa – nowa jakość reklamy

« Wstecz

Utworzona stosunkowo niedawno nowa możliwość reklamowania w Google to ciekawa alternatywa dla właścicieli sklepów internetowych. Kampanie produktowe prowadzone na podstawie narzędzia Google Merchant Center dają przedsiębiorcom możliwość dużo bardziej precyzyjnego zarządzania kampanią produktową w Google AdWords.

 

Jeśli wierzyć niezależnym raportom, kampanie prowadzone w tym kanale mają nawet dwukrotnie większy współczynnik konwersji w porównaniu do tradycyjnych reklam tekstowych w Google AdWords (źródło: marketingdlaludzi.pl). Dlaczego warto zainteresować się tym rodzajem reklamowania?

Czym jest kampania produktowa i GMC?

Kampania produktowa (inaczej nazywana: kampanią z listą produktów – PLA) to część systemu reklamowego Google AdWords. Kiedy użytkownik szuka produktu, który mamy w ofercie naszego sklepu, Google może wyświetlić mu propozycje opatrzone zdjęciem, ceną, nagłówkiem i nazwą firmy, które kierują bezpośrednio na stronę sklepu.


Jeszcze 2 lata temu zarządzanie kampaniami tego typu było ograniczone, ponieważ Google samodzielnie zaciągał potrzebne mu informacje ze strony sklepu. Od kiedy pojawiło się Google Merchant Center (GMC) proces ten stał się dużo łatwiejszy w kontrolowaniu. GMC to narzędzie, które umożliwia przesyłanie danych o produktach bezpośrednio do Google. Na ich podstawie możemy tworzyć i zarządzać kampaniami produktowymi w kanale AdWords.

Widok produktów w kampanii PLA dla frazy "buty nike"

Jak to działa?

Podstawą kampanii reklamowej jest tzw. „feed”, czyli zbiór danych o produktach. Tworzenie feedu jest procesem długotrwałym i wymagającym gruntownej analizy naszej kampanii. Często to także od jego budowy zależy powodzenie kampanii (dobrze ustrukturyzowana ma szansę na lepszy wynik jakości). Feed możemy przygotować odręcznie korzystając z arkusza kalkulacyjnego Google (ta metoda zalecana jest przy bardzo małych stronach) lub tworząc plik xml (do tej pracy przyda się doświadczony programista). Tak przygotowane dane ładujemy do konta Google Merchant Center, które musimy połączyć ze stroną i kontem AdWords. Na tym etapie możemy w pełni zarządzać naszą kampanią.

Dlaczego warto inwestować w kampanie produktowe?

Konsultanci Google i firmy, które zajmują się prowadzenie kampanii typu PLA są jednogłośni – ten rodzaj kampanii jest bardzo konkurencyjny pod względem ceny i skuteczności.

 

Jako najważniejsze zalety najczęściej wymieniane są:

  • stawka ustalana dla produktu, nie dla słowa kluczowego
  • możliwość wyświetlania się kilku reklam z jednego sklepu obok siebie
  • możliwość jednoczesnego wyświetlania się reklamy produktowej i tekstowej
  • możliwość tworzenia celów produktowych
  • dodatkową opcję remarketingu dynamicznego, czyli wyświetlanie osobom, które były wcześniej na stronie oglądanych wcześniej produktów

Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji o tej kampanii skontaktuj się z nami!

Bezpłatny kurs e-mailowy

Interesuje Cię temat optymalizacji działań reklamowych dla stron WWW? Zapraszamy na bezpłatny kurs emailowy systematyzujący wiedzę o marketingu internetowym. Dogłębnie, od podstaw i zrozumiałym językiem wyjaśniamy na czym polega skuteczna reklama w Internecie.

Serdecznie polecamy!

Przejdź na stronę kursu
kurs jest w 100% bezpłatny


strony internetowe ewitryna skutecznastrona.edu.pl - bezpłatny kurs e-mailowy

Pracujemy dla: