Nowoczesne strony internetowe

Sprawdzone i skuteczne rozwiązania WWWKreatywne podejście Wygodne, tanie w utrzymaniu oprogramowanie 

Marketing Social Media &Google AdWords

Certyfikat Google PartnerFacebook, LinkedIn, InstagramSEO, SEM 

Aplikacje Webowe dla firm,Chmura

Systemy wspomagające zarządzanie firmąSystemy księgowe, magazynowe, wsparcie sprzedażyAPI dla aplikacji mobilnych, integracje 

Kompleksowy Content Marketing

Obsługa serwisów internetowych, zarządzanie treścią, copywritingDbamy o odbiór Twojej marki w Internecie Blogi, Artykułu sponsorowane, Strategia wpisów, SEO, SEM 

Google Partner Certified Professional

Wiedza o Google AdWords potwierdzona certyfikatemSkuteczne kampanie reklamoweRemarketing, Marketing produktów, B2B, B2C 

Jak w Google Webmaster Tools zbadać poziom zaindeksowania strony internetowej?

« Wstecz

Google Webmaster Tools - Stan Indeksowania

Od dawna posiadasz stronę internetową, czy dopiero uruchomiłeś nową witrynę? Bez względu na to, jak brzmi odpowiedź na te pytania, powinieneś zapoznać się z możliwościami, które daje Google Webmaster Tools. Jest to darmowa platforma internetowa udostępniona administratorom serwisów internetowych, dzięki której można między innymi sprawdzić status mapy witryny oraz analizować widoczność strony w naturalnych wynikach wyszukiwania według słów kluczowych. Dziś jednak krok po kroku omówimy jedną z ważniejszych funkcji tego narzędzia dla webmasterów, czyli – badanie statystyk indeksowania podstron Twojego serwisu internetowego przez roboty Google.  

Dlaczego warto to badać?

Dzięki monitorowaniu wykresu przedstawiającego zaindeksowane strony możesz zdiagnozować wiele problemów. Ocena sytuacji pozwoli Ci natomiast szybko zareagować i nie dopuścić do spadku pozycji Twojej strony w naturalnych wynikach wyszukiwania Google.
 

Analiza wykresu stanu indeksowania pozwala między innymi na zauważenie błędu serwera lub dostrzeżenie nieprawidłowości związanych z duplikatem treści. Monitorowanie i odpowiednie reagowanie na informacje znajdujące się w opisywanym zestawieniu pomaga w optymalizacji pobierania i indeksowania serwisu przez Google.

Gdzie znajdę raport Stan indeksowania?

Jakiś czas temu zgłosiłeś i zweryfikowałeś mapę swojej witryny do Web MasterTools? Czas zbadać jej poziom zaindeksowania.


Pokażemy Ci jak postępować, aby dostać się do wspomnianego raportu:
 

1. Zaloguj się do Web MasterTools.
2. Obok widoku witryny pojawia się jej adres www – kliknij w niego.
3. Po lewej stronie zobaczysz menu – wybierz z niego Indeks Google a następnie Stan Indeksowania.

Innym sposobem, aby dotrzeć do danych na temat indeksowania strony jest wpisanie w oknie pomocy (znajdującym się w prawym górnym rogu panelu) frazy „stan indeksowania”, a następnie wybranie opcji Otwórz raport Stan Indeksowania.
 

Obojętnie, którą z dróg dotarcia do raportu wybierzesz, domyślnie pojawi Ci się podstawowy widok wykresu, możesz go zmienić na opcję zaawansowaną. Zobaczysz wówczas nie tylko wykres zaindeksowanych łącznie podstron, ale również ilość tych, które zostały zablokowane w pliku robots.txt.

Podstawowe wartości raportu Stan Indeksowania

Podstawowe wartości, na które musisz zwrócić uwagę to przede wszystkim:

  • Całkowita liczba adresów URL indeksowanych w Twojej witrynie. 

Jest to wartość, która oznacza liczbę adresów URL, do których Google może dotrzeć (w tym adresy URL, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania). Wartość ta ulega zmianie wraz z upływem czasu, ponieważ dodajesz lub usuwasz podstrony do swojego serwisu.

Pamiętaj, że dzięki widokowi Zaindeksowane łącznie nie zobaczysz następujących podstron:
- uznanych za duplikaty treści,
- oraz tych, które zawierają tag meta noindex (czyli, których roboty Google nie mają brać pod uwagę w procesie indeksowania).
 

  • Adresy URL zablokowane przez roboty Google

Wartość tę odnajdziesz w widoku zaawansowanym Stanu Indeksowania. Ukazuje ona łączną liczbę adresów URL, które zostały wyłączone z indeksowania.

Jak odczytywać raport obrazujący poziom zaindeksowania?

Aby wyciągnąć trafne wnioski na podstawie danych opisywanych w tym raporcie, musisz skupić się na odpowiedzi na trzy pytania:

1. Czy zauważyłeś równomierny wzrost wartości na wykresie? - Jeżeli tak, możesz mieć pewność, że Google regularnie uzyskuje dostęp do informacji zamieszczonych w Twoim serwisie. Jeżeli stopniowo powiększasz swój serwis i zamieszczasz w nim wysokojakościowe treści szansa na to, że pozycja Twojego serwisu w naturalnych wynikach wyszukiwania wzrośnie, jest bardzo duża. Równomierny wzrost oznacza, że strona jest indeksowana. Taki raport powinieneś otrzymać w krótkim czasie od uruchomienia nowego serwisu internetowego. 


Przedstawiony wykres obrazuje stopniowy wzrost ilości indeksowanych adresów URL.

2. Na Twoim wykresie pojawiły się nagłe spadki? - W przypadku, gdy odpowiedź na to pytanie brzmi twierdząco, musisz działać! Taka zmiana oznacza, że Google nie ma dostępu do treści zawartych w Twoim serwisie. Bardzo często związane jest to z problemami z serwerem i pojawia się, kiedy strona nie działa lub zbyt wolno się wczytuje. Nie lekceważ takich znaków – reaguj!

Wykres zaprezentowany poniżej przedstawia przykład takiej sytuacji. 

3. Czy dostrzegłeś nagły wzrost? - Pamiętaj, że nie tylko zbyt mało, ale i zbyt dużo w przypadku Stanu Indeksowania jest niepokojące. W takim przypadku często okazuje się, że witryna ma problem z konfiguracją, przekierowaniem lub duplikacją treści. Zastanów się, jak możesz skorygować ten stan oraz jak zapobiegać mu w przyszłości.



Google Webmaster Tools to narzędzie, które znacznie ułatwia monitorowanie strony internetowej. Dzięki danym tam zawartym, możesz podjąć decyzję o zmianie swojej taktyki marketingowej. Stan indeksowania to jedna z wielu funkcji, z których możesz korzystać. Śledź naszego bloga i dowiedz się więcej!

Bezpłatny kurs e-mailowy

Interesuje Cię temat optymalizacji działań reklamowych dla stron WWW? Zapraszamy na bezpłatny kurs emailowy systematyzujący wiedzę o marketingu internetowym. Dogłębnie, od podstaw i zrozumiałym językiem wyjaśniamy na czym polega skuteczna reklama w Internecie.

Serdecznie polecamy!

Przejdź na stronę kursu
kurs jest w 100% bezpłatny


strony internetowe ewitryna skutecznastrona.edu.pl - bezpłatny kurs e-mailowy

Pracujemy dla: