Nowoczesne strony internetowe

Sprawdzone i skuteczne rozwiązania WWWKreatywne podejście Wygodne, tanie w utrzymaniu oprogramowanie 

Marketing Social Media &Google AdWords

Certyfikat Google PartnerFacebook, LinkedIn, InstagramSEO, SEM 

Aplikacje Webowe dla firm,Chmura

Systemy wspomagające zarządzanie firmąSystemy księgowe, magazynowe, wsparcie sprzedażyAPI dla aplikacji mobilnych, integracje 

Kompleksowy Content Marketing

Obsługa serwisów internetowych, zarządzanie treścią, copywritingDbamy o odbiór Twojej marki w Internecie Blogi, Artykułu sponsorowane, Strategia wpisów, SEO, SEM 

Google Partner Certified Professional

Wiedza o Google AdWords potwierdzona certyfikatemSkuteczne kampanie reklamoweRemarketing, Marketing produktów, B2B, B2C 

Google może Cię „zapomnieć” - nowe postanowienie Trybunału Sprawiedliwości UE

« Wstecz

 nowe postanowienie Trybunału Sprawiedliwości UE

Niedawno Google uruchomiło stronę internetową za pośrednictwem, której możesz zgłosić wniosek z prośbą o usunięcie z sieci linków prowadzących do informacji o Tobie. Zniknięcie z wyników wyszukiwania umożliwia orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 13 maja 2014 roku. Dowiedz się, kogo dotyczy nowe rozporządzenie oraz co zrobić, aby zostać „zapomnianym” przez Google?

Skąd pomysł „wymazywania z pamięci” Google?

Cztery lata temu, w 2010 roku, pewien Hiszpan wpisując swoje dane w wyszukiwarkę Google, znalazł stronę internetową, na której został zamieszczony wpis o licytacji jego posiadłości za długi sprzed kilkunastu lat. Ten mężczyzna poczuł się pokrzywdzony, ponieważ spłacił wszelkie należności i nie chciał być wciąż postrzegany przez pryzmat swojej niechlubnej przeszłości. Ta sytuacja dała początek pracom nad nowym rozporządzeniem, które w maju weszło w życie.

W związku z postanowieniem Trybunału Sprawiedliwości UE Google udostępnia formularz, za pomocą którego można wysłać wniosek o usunięcie z listy wyszukiwań. Z tej opcji mogą korzystać obywatele dwudziestu ośmiu krajów wspólnoty europejskiej oraz mieszkańcy Szwajcarii, Norwegii, Islandii oraz Lichtensteinu.

Formularz i już?

Za pomocą wcześniej wspomnianego formularza można wnioskować o usunięcie dostępu (za pośrednictwem wyszukiwarki Google) do nieaktualnych, niestosownych lub błędnych danych na swój temat. Jednak ten proces nie będzie taki prosty i szybki jak by się mogło wydawać. Formularz to jedynie pierwszy etap całej procedury.

Należy w nim umieścić swoje imię i nazwisko oraz adres e-mail. Ponadto trzeba podać link, pod którym mieszczą się owe „złe” informacje i który z tego powodu powinien zostać usunięty z wyników wyszukiwania. Kolejnym krokiem jest podanie uzasadnienia, dlaczego określony adres URL wiąże się z niepoprawnościami w naszych danych. Należy również zamieścić kopię swojego dokumentu tożsamości ze zdjęciem, dzięki któremu administrator serwisu będzie mógł potwierdzić prawdziwość zgłoszenia. Wyklucza to zatem możliwość tego, że ktoś podszyje się pod Ciebie i w Twoim imieniu wyśle do Google wniosek, aby zadziałać na Twoją niekorzyść.

Nawet w wyniku pozytywnego rozpatrzenia formularza określona informacja nie znika z Internetu. Staje się jedynie niewidoczna podczas wpisywania Twoich danych w wyszukiwarkę. Google zaświadcza, że do każdego zgłoszenia będzie podchodziło indywidualnie, biorąc pod uwagę dobro publiczne – czyli fakt, czy dana informacja może okazać się pomocna lub niezbędna podczas podejmowania z Tobą współpracy (na przykład o oszustwach finansowych czy wyrokach sądowych).

Wiadomo już, że Google otrzymało tysiące wniosków z prośbą o usunięcie określonych linków z wyników wyszukiwania. Koncern jednak informuje, że jeszcze nie zrezygnował z widoczności żadnego ze zgłoszonych adresów URL, ponieważ dopiero wypracowuje procedury weryfikacyjne i nie chce zostać oskarżony o podejmowanie pochopnych decyzji. Dopiero czas pokaże, czy korzystanie z „wymazywania” z pamięci Google będzie powszechnie stosowaną procedurą, czy jedynie środkiem, po który członkowie Unii Europejskiej będą sięgać w ostateczności.

Bezpłatny kurs e-mailowy

Interesuje Cię temat optymalizacji działań reklamowych dla stron WWW? Zapraszamy na bezpłatny kurs emailowy systematyzujący wiedzę o marketingu internetowym. Dogłębnie, od podstaw i zrozumiałym językiem wyjaśniamy na czym polega skuteczna reklama w Internecie.

Serdecznie polecamy!

Przejdź na stronę kursu
kurs jest w 100% bezpłatny


strony internetowe ewitryna skutecznastrona.edu.pl - bezpłatny kurs e-mailowy

Pracujemy dla: