Nowoczesne strony internetowe

Sprawdzone i skuteczne rozwiązania WWWKreatywne podejście Wygodne, tanie w utrzymaniu oprogramowanie 

Marketing Social Media &Google AdWords

Certyfikat Google PartnerFacebook, LinkedIn, InstagramSEO, SEM 

Aplikacje Webowe dla firm,Chmura

Systemy wspomagające zarządzanie firmąSystemy księgowe, magazynowe, wsparcie sprzedażyAPI dla aplikacji mobilnych, integracje 

Kompleksowy Content Marketing

Obsługa serwisów internetowych, zarządzanie treścią, copywritingDbamy o odbiór Twojej marki w Internecie Blogi, Artykułu sponsorowane, Strategia wpisów, SEO, SEM 

Google Partner Certified Professional

Wiedza o Google AdWords potwierdzona certyfikatemSkuteczne kampanie reklamoweRemarketing, Marketing produktów, B2B, B2C 

Dlaczego warto znać średnie CTR-y?

« Wstecz

Skuteczne działania marketingowe, współczynnik kliknięć w reklamę

CTR to nic innego jak współczynnik kliknięć w reklamę. Jako agencja często prowadzimy projekty związane z matketingiem internetowym. Zarządzamy m.in. kampaniami w Google AdWords czy mediach społecznościowych. Optymalizujemy je pod kątem celów ustalanych wspólnie z naszymi Klientami. W jaki sposób jednak możemy sprawdzić, czy nasze działania są skuteczne?

Z pomocą przychodzą nam szeregi danych statystycznych, w tym m.in. CTR, czyli liczba kliknięć w naszą reklamę podzielona przez liczbę jej wyświetleń. Współczynnik CTR pomaga w obiektywnej ocenie naszych kampanii. Przydaje się zarówno w przypadku reklam w mediach społecznościowych, AdWordsów, jak i kampaniach mailingowych. Dzięki niemu możemy badać, na ile nasza reklama lub inne działania przyciągają uwagę potencjalnego klienta.

Oczywiście, im CTR będzie niższy, tym gorszy efekt naszych starań. Każdemu przecież zależy by na jego reklamę użytkownicy reagowali jak najczęściej, prawda?

Nie istnieje coś takiego jak uniwersalny dobry CTR niezależnie od branży, formatu reklamy, grupy docelowej, miejsca reklamy czy hasła reklamowego. Można przyjąć jednak za typowe, następujące wartości:

  •     CTR e-mail marketing: ok. 3% - 9%
  •     CTR Google Adwords (sieć wyszukiwania): ok. 1% - 4%
  •     CTR Google Adwords (sieć reklamowa): ok. 0,02% - 0,5%
  •     CTR Facebook: ok. 0,02 - 0,5%


CTR zależy ponadto od okresu w jakim prezentujemy reklamę oraz od "nawyków" grupy docelowej, do której docieramy.

Wiedza w służbie optymalizacji

Załóżmy jednak, że już od jakiegoś czasu prowadzimy kampanię. W jaki sposób możemy sprawdzić, czy nasze wyniki są dobre? W sieci dostępne są mniej lub bardziej aktualne raporty i dane statystyczne dotyczące CTR dla różnych obszarów. Analizując naszą kampanię, warto porównać ją z wynikami konkurencji. My też podaliśmy powyżej typowe wartości... ale - NIE DAJ SIĘ IM ZWIEŚĆ.

 

CTRy musisz zawsze odnięść do swoich działań i swojego konkretnego przypadku. Jeśli np. typowy dla kampanii AdWords w Twojej branży jest CTR 2% a ty uzyskujesz 1% - nie załamuj się! Pamiętaj, że w przypadku AdWords płacisz za kliknięcie. Być może reklama o niższym CTR, ale dokładniejsza okaże się dla ciebie znacznie bardziej skuteczna. Może warto już w reklamie poinformować klienta np. o tym że "wymagamy podania adresu email". Ktoś kto nie chce go podać, nie kliknie - a ty nie zapłacisz za zbędne, nieefektywne kliknięcie.

 

Dobrym rozwiązaniem będzie porównywanie efektów aktualnych kampanii z tymi z przeszłości. Dzięki temu będziesz widział, czy Twoje działania optymalizacyjne idą w dobru kierunku. Zauważalny spadek, może oznaczać, że powinieneś podjąć nowe kroki w celu polepszenia efektów. Dzięki temu unikniesz trwonienia budżetu na nieskuteczne kampanie

 

Najlepszym rozwiązaniem w optymalizacji CTR jest testowanie. Na przykład w przypadku kampanii mailingowych możesz przesyłać do swoich klientów dwa rodzaje maili, i sprawdzać jakie komunikaty wolą otrzymywać. To bardzo dobre posunięcie poprawiające zarówno jakość Twojej reklamy jak i jej odbiór przez klientów. Zdziwisz się jak wiele może zmienić sam nagłówek wiadomości :)


Im większa będzie nasza wiedza, tym większe szanse na satysfakcjonujące osiągnięcia.

Nie oszukuj klienta

Inną ważną sprawą jest wysoka jakość zawartości, do której linkujemy naszą reklamę. Nawet najlepiej przygotowana kampania nie osiągnie sukcesu, jeśli będzie wprowadzała naszych klientów w błąd. Niestety sam wysoki współczynnik CTR nie zapewni nam sukcesu. Nie możemy np. informować, że zapewniamy 80% zniżki na cały asortyment, jeśli informacja ta nie będzie prawdziwa. Z pewnością tak atrakcyjna reklama przyciągnie większą ilość użytkowników, przez co wzrośnie nasz współczynnik CTR, jednak nie ma co ukrywać, że pewnie niewielu z nich będąc oszukanym nie skorzysta z oferty.


Dobrze przygotowane reklamy z czasem powinny iść w parze z osiąganym zyskiem finansowym. Dlatego, nie ma sensu inwestować w kliknięcia w reklamę, która nie zapewni nam później dochodu. Co więcej - niektóre formy reklamy nie muszą być w ogóle klikana, a i tak będą skuteczne. Jeśli nie mamy czasu lub drygu do analiz i odpowiedniego przygotwania naszych działań, warto zastanowić się nad powierzeniem projektu doświadczonemu partnerowi biznesowemu.

Po co nam średnie CTRy?

Odpowiedzmy więc na pytanie - po co nam średnie CTRy. Należy je traktować jak wskaźnik tego czy poruszamy się z naszą reklamą w rozsądnych granicach reklamowej "przyzwoitości". Jest to bardzo ważne w pierwszych dniach prowadzenia działań reklamowych. Złe wyniki CTRów mogą nas zaalarmować, że coś z naszą kampanią jest nie tak. Mogą skłonić nas do zmiany reklamy, zmiany grupy docelowej, zmiany jej formy. Średnie CTRy pozwalają nam rozstrzygnąć czy problem np. z niską sprzedażą leży po stronie reklamy - czy może jej miejsca docelowego (np. strony internetowej, landing paga, formularza kontaktowego, treści na stronie).


CTRy nie są dane raz na zawsze. Zmieniają się w czasie, można je optymalizować, korygować, badać co ma na nie wpływ. Badanie wskaźników CTR jest szczególnie ważne w przypadku reklam kontekstowych oraz kampani mailingowych. Życzymy powodzenia w optymalizacji waszych wskaźników. Analizując CTR warto zestawić go z wskaźnikiem odrzuceń oraz wskaźnikiem konwersji.

 

Pytanie pomocnicze. Jaki CTR miała realizowana przez was ostatnio kampania AdWords? Nie wiecie? Sprawdźcie czy mieścicie się w podanych wyżej przedziałach.

Bezpłatny kurs e-mailowy

Interesuje Cię temat optymalizacji działań reklamowych dla stron WWW? Zapraszamy na bezpłatny kurs emailowy systematyzujący wiedzę o marketingu internetowym. Dogłębnie, od podstaw i zrozumiałym językiem wyjaśniamy na czym polega skuteczna reklama w Internecie.

Serdecznie polecamy!

Przejdź na stronę kursu
kurs jest w 100% bezpłatny


strony internetowe ewitryna skutecznastrona.edu.pl - bezpłatny kurs e-mailowy

Pracujemy dla: