Nowoczesne strony internetowe

Sprawdzone i skuteczne rozwiązania WWWKreatywne podejście Wygodne, tanie w utrzymaniu oprogramowanie 

Aplikacje Webowe dla firm,Chmura

Systemy wspomagające zarządzanie firmąSystemy księgowe, magazynowe, wsparcie sprzedażyAPI dla aplikacji mobilnych, integracje 

Marketing w MediachSpołecznościowych

Reklama w oparciu o najlepsze standardyKreujemy angażujące marki, budujemy relacje z Twoimi klientamiFacebook, Instagram, LinkedIn

Kompleksowy Content Marketing

Obsługa serwisów internetowych, zarządzanie treścią, copywritingDbamy o odbiór Twojej marki w Internecie Blogi, Artykułu sponsorowane, Strategia wpisów, SEO, SEM 

Google Partner Certified Professional

Wiedza o Google AdWords potwierdzona certyfikatemSkuteczne kampanie reklamoweRemarketing, Marketing produktów, B2B, B2C 

Kolejne zmiany w Google - strony niemobilne na celowniku

« Wstecz

Kwiecień dla właścicieli stron internetowych może okazać się miesiącem grozy. Google, jedna z największych i najpopularniejszych firm internetowych na świecie, wprowadza nowe algorytmy, które spowodują znaczące zmiany w naturalnym pozycjonowaniu witryn. Ma to na celu optymalizację systemów wyszukiwania oraz poprawę jakości korzystania z najpopularniejszego produktu Giganta. W kwietniu planowane jest wprowadzenie działań filtrujących strony nieposiadające wersji mobilnej oraz strony przejściowe. Artykuł o stronach przejściowych opublikujemy dla Was za tydzień, a dzisiaj najważniejsze informacje na temat stron nieresponsywnych.

 

Ostatnia wielka rewolucja, czyli wprowadzenie algorytmów Pingwin i Panda przyniosło straty w pozycji nie tylko właścicielom stron stosującym nieuczciwe metody pozycjonerskie, ale także tym, którzy postępują zgodnie z polityką Google. Jak będzie tym razem? Jakich zmian możemy się spodziewać, a przede wszystkim – jak się na nie przygotować?

21. kwietnia – drżyjcie strony niemobilne!

Liczba osób, które używają urządzeń mobilnych do korzystania z Internetu rośnie w zastraszającym tempie. Z raportu opublikowanego przez firmę Gemius wynika, że ok. 13% ruchu internetowego w Polsce pochodzi ze smartfonów, a mimo tego ponad 80% serwisów wciąż nie dopasowuje się do urządzeń tego rodzaju. Ze względu na to Gigant z Mountain View postanowił ułatwić życie użytkownikom takich sprzętów i zaczyna faworyzować strony przyjazne urządzeniom mobilnym (tzw. mobile – friendly pages).

 
Do tej pory na pozycję strony wpływało m.in. unikatowość treści, poprawność metatagów i nagłówków, linkowanie, oraz szybkość wczytywania się strony. Od 21. kwietnia na ranking wyników wyszukiwania (tzw. SERP – search engine result page) będzie miało wpływ także to, czy strona jest responsywna lub czy posiada alternatywną wersję mobilną.
 

Na co Google zwraca szczególną uwagę?

Przede wszystkim na to, czy:

  •     Strona nie korzysta z oprogramowania rzadko obsługiwanego przez urządzenia mobilne, np. Flash.
  •     Tekst na stronie jest czytelny bez powiększania.
  •     Rozmiar treści pozwala na swobodne przeglądanie strony bez potrzeby jej przewijania w poziomie i bez powiększania.
  •     Linki są w takiej odległości od siebie, że kliknięcie właściwego nie przysparza trudności.


Nie da się ukryć, że z punktu widzenia internauty to zmiany na lepsze. A jak do tych nowości powinni przygotować się właściciele stron?

Jeżeli podczas tworzenia strony zadbałeś o to, by była responsywna, najprawdopodobniej nie masz się czego obawiać. Jeśli jednak Twoja strona nie jest mobilna masz dwa podstawowe wyjścia z sytuacji:


1. Przerobić stronę na stronę responsywną – nie zawsze jest to możliwe, większość firm już na etapie programowania ustawia na stronie tę funkcjonalność.

2. Stworzyć wersję mobilną strony – pamiętaj, że o ile wersja responsywna to jedna strona, której poszczególne elementy dostosowują się do rodzaju urządzenia, o tyle wersja mobilna strony to niezależna witryna, która powstaje z myślą o wyświetlaniu na urządzeniach mobilnych.

 
Zdarza się też, że strona posiada responsywność, ale nie jest całkowicie zoptymalizowana do odczytu na urządzeniach mobilnych. Przykładowo taka sytuacja ma miejsce, jeśli w wersji mobilnej zmienia się układ strony, a czcionka i linki są zbyt małe. Wówczas najlepszym rozwiązaniem jest zgłoszenie strony do wykonawcy, który rozpozna problem i zoptymalizuje stronę. Możesz także skorzystać z internetowych narzędzi do sprawdzenia responsywności strony.

I jeszcze jedno – nie czekaj do ostatniej chwili. To, że algorytm wchodzi w życie od 21. kwietnia nie oznacza, że zmiany można wprowadzić dzień wcześniej. Każda "modernizacja" Twojej witryny, musi najpierw zostać zaindeksowana przez googlowskie roboty, a to wymaga czasu. Im szybciej zaczniesz przygotowania, tym lepiej!

Za tydzień artykuł o drugim algorytmie, który położy kres stronom przejściowym. Pytanie brzmi, czy nie zagrozi też uczciwym pozycjonerom i właścicielom stron.

Bezpłatny kurs e-mailowy

Interesuje Cię temat optymalizacji działań reklamowych dla stron WWW? Zapraszamy na bezpłatny kurs emailowy systematyzujący wiedzę o marketingu internetowym. Dogłębnie, od podstaw i zrozumiałym językiem wyjaśniamy na czym polega skuteczna reklama w Internecie.

Serdecznie polecamy!

Przejdź na stronę kursu
kurs jest w 100% bezpłatny


strony internetowe ewitryna skutecznastrona.edu.pl - bezpłatny kurs e-mailowy

Pracujemy dla: